tirsdag den 28. februar 2012

Det ser vi på

Hvis der er noget der kan få mig helt oppe i det røde felt så er det udtrykket 'Det ser vi på'. Det er helt og aldeles ukonkret, og kan jo benyttes som comeback til næsten hvad som helst. Jeg får i grunden nok mest røde knopper over udtrykket, fordi de sidste par kærester har brugt det i flæng. Jeps, på den bekostning bilder jeg mig selv ind, at jeg har guldmedaljen i at date hulemænd.
Hulemænd der ikke er i stand til at konkretisere et svar på et relativt simpelt spørgsmål som eksempelvis: 'skal vi ses i weekenden?'
Typisk respons: 'det ser vi på' eller en anden kær formulering 'det finder vi da bare ud af'. Eller man spørger: 'hvornår ses vi?' og svaret er: 'snart' eller 'en af dagene'...
Hallo fister flodhest, jeg spørger jo bare om vi skal ses, fordi jeg er interesseret i at træffe en aftale med dig - kan det virkelig være så svært at svare konkret, eller besidder du virkelig bare ikke evnen til at planlægge et par dage ud i fremtiden?!
Jeg kender det da godt selv, man kan ikke lige huske hvilke andre aftaler man har lavet og skal hjem og tjekke kalenderen først, eller man kan ikke overskue på forhånd om man er i humør til bøf bearnaise om halvanden uge. Men så melder man da bare det ud i en sidebemærkning til 'det ser vi på'. Det burde ikke være rocket science. Men når det så viser sig, ikke at være noget generelt problem, idet hulemand sagtens så sig i stand til at træffe aftale om at online game med venner, drikke kaffe med alle mulige andre, kunne det jo tænkes at he's just not that into you. Outch, salt i et åbent kødsår begået af sløv rusten sav. Det var måske der de røde knopper opstod?!
Manglende evner eller manglende følelser, tja - det finder jeg nok aldrig ud af, men selvom alle hulemændene er long gone, mærker jeg stadig følelsen af sløv rusten sav mod sprød hud når dates, veninder eller sågar min bankrådgiver benytter frasen 'det ser vi på'.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar